یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

فوت و فن‌هاي برگزاري جشن پاتختي

فوت و فن‌هاي برگزاري جشن پاتختي



جشن پاتختي,روز عروسي,برگزار شدن مراسم ازدواج

روز عروسي كه نزديك مي شود يكي از دغدغه ها و نگراني هاي عروس خانم ها خوب برگزار شدن مراسم ازدواج است و يكي از اين دغدغه هاي مهم هم مربوط به مراسم پاتختي است. در اينجا به برخي از اين دغدغه ها و راه حل هاي آنها اشاره مي كنيم.

1. آيا تمام خانم‌هاي حاضر در عروسي بايد به پاتختي‌ام دعوت شوند؟
پاتختي يك مهماني زنانه است كه نياز به دعوت ندارد. در گذشته خود مهمان‌ها فرداي عروسي به منزل عروس‌و‌داماد مي‌رفتند اما از انجا كه اين روزها معمولا خانه عروس و داماد‌ها كوچك است معمولا در پايان عروسي اعلام مي‌كنند كه پاتختي در منزل مادر داماد يا مادر عروس برگزار مي‌شود. اصولا هم افرادي كه چندان به شما نزديك نيستند خودشان به پاتختي نمي‌آيند زيرا بايد با خودشان يك كادو هم بياورند و در خرج مي افتند.

2. آقايان هم پاتختي دعوت‌اند؟
به طور سنتي خير اما در برخي خانواده‌ها آقايان فاميل نزديك هم به اتفاق همسر و فرزندشان به پاتختي مي‌روند و فاميل دورهم گل‌ مي‌گويند و مي‌شنوند. در برخي خانواده‌ها هم كه عروس و داماد در نزديكي پدر و مادرشان زندگي مي‌كنند خانم‌ها در يك خانه پاتختي خودشان را دارند و آقايان هم در آن يكي خانه دور هم جمع مي‌شوند تا پاتختي تمام شود و به دنبال همسران‌شان بروند.

3. از چه ساعتي پذيراي مهمان‌ها باشيم؟
پاتختي يك مهماني ساده 2-3 ساعته است كه معمولا بنا به فصل عروسي بين ساعات 4:00 تا 7:00 بعداز ظهر برگزار مي‌شود.

4. با چه خوراكي‌ها يا نوشيدني‌هايي از مهمان‌هايمان پذيرايي كنيم؟
معمولا از شب عروسي غذا، ميوه، شيريني و كيك زياد مي‌آيد كه برگزاركنندگان آنها را به خانه مادر داماد يا عروس مي‌فرستند. روز پاتختي با همين ميوه ، شيريني و كيك از مهمان‌ها پذيرايي كنيد. بنا به فصلي كه عروسي در آن برگزار شده نوشيدني‌هايي چون آب پرتقال، آب آلبالو، عرقي‌جات، چاي، قهوه فوري يا شيركاكائو هم براي رفع عطش مهمان‌ها مناسب‌اند.

5. از پتو، ساعت ،قاب، شمعدان و ظرف كريستال متنفرم. كاش اين كادوها را برايم نياورند.
هرچه‌قدر هم وضع شما و همسرتان و پدرمادرتان خوب باشد ممكن است مهمان‌ها نتوانند هم كادو عقد را براي شما فراهم كنند هم كادوي پاتختي. آنها مجبورند به راسته‌هاي مختلف شهر بروند و بنا به بودجه‌شان يك كادوي آبرومند كه هم ابعاد بزرگي داشته باشد هم ظاهرش چشم را بنوازد، بخرند. اگر مهمان‌هاي‌تان را مي‌شناسيد و مي‌دانيد وقتي به پاتختي مي‌روند چه مدل كادوهايي را اهدا مي‌كنندسايت صيغه يابي مي‌توانيد به مادر خود يا همسرتان بگوييد از خانم‌هاي فاميل بخواهند به جاي هديه وجه نقد هرچند كم را در پاكت بگذارندسايت ازدواج دائم و به شما بدهند و بگويند سايت همسرگزيني كه مبلغ هديه را جلوي مهمان‌ها همسريابي اعلام نمي‌كنند اينطوري حداقل مي‌توانيد با پول‌هايي كه جمع مي‌شود آنچه كه خودتان واقعا احتياج داريد سايت همسريابي ، تهيه كنيد.

6. چطور نگذارم فاميل تمام زير و بم زندگي‌ام همسريابي را ببينند؟
اين رسم ديدن جهاز سايت همسريابي موقت ديگر براي بسياري از دخترخانم‌ها جالب نيست زيرا در حين اين مراسم افراد فضول حتي اشياي داخل هر كمد و كشويي را هم مي‌گردند. بسايت ازدواج موقت راي پيشگيري از چنين وضعي مي‌توانيد پاتختي را سايت همسريابي در خانه مادر شوهر يا مادر خودتان بگيريد.
برگرفته از: نوعروس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.